DOCUMENTE NECESARE ADMITERE STUDII DE LICENŢĂ - 2025
La fișa de înscriere pentru concursul de admitere la studiile universitare de licenţă, se prezintă următoarele acte:
- diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, însoțită de foaia matricolă. Absolvenţii de liceu din promoţia 2025, indiferent de sesiunea de bacalaureat, pot prezenta pentru sesiunea imediat următoare de admitere, în locul diplomei de bacalaureat, adeverinţa tip, din care să rezulte: liceul absolvit, media generală cu care au promovat examenul de bacalaureat, termenul de valabilitate;
Pentru cazul în care, un candidat nu poate prezenta la data înscrierii la concursul de admitere, din motive obiective, documentele care atestă media finală a anilor de liceu/situația școlară, necesare pentru stabilirea mediilor de departajare, la solicitarea personală, poate participa în etapa respectivă a concursului de admitere cu media minimă posibilă, adică 5. Acceptul candidatului este sub rezerva că, indiferent de rezultatul concursului de admitere, admis/respins, media de admitere, pentru sesiunea în care și-a exprimat solicitarea de participare, nu se poate modifica/ actualiza după prezentarea documentelor oficiale justificative, pentru o altă situație școlară. Situația nu se poate schimba decât printr-un alt concurs de admitere, inclusiv pentru condițiile de finanțare (buget/cu taxă); - cartea de identitate/paşaportul ;
- certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
- declarație pe propria răspundere completată în fața comisiei de înscriere care să menționeze starea de sănătate a candidatului. În situația în care candidatul este admis, până la data confirmării locului, trebuie să depună la dosarul personal adeverința medicală tip, în care să se menționeze starea lui de sănătate. Dacă candidatul prezintă la înscriere adeverința medicală tip, nu mai completează declarația pe propria răspundere;
- o fotografie color recentă, tip carte de identitate (3x4 cm);
- în cazul studenţilor care se înscriu la concurs pentru a urma un al doilea domeniu, este necesară adeverinţa de student în care trebuie menționat statutul financiar al studentului la acea facultate. Absolvenții trebuie să prezinte o adeverință din care să rezulte statutul financiar și de bursă de la facultatea terminată;
- actele doveditoare (certificatele de deces ale părinţilor; adeverinţă de la casa de copii; certificatul de deces al părintelui erou-martir al revoluţiei sau, după caz, al certificatului medical ori a altui document doveditor, în situaţia în care însuşi candidatul a fost rănit în lupta pentru victoria revoluţiei din decembrie 1989; adeverinţă din care să rezulte că părintele/părinţii lucrează în învăţământ) necesare candidaţilor care solicită reducerea taxelor de înscriere la concursul de admitere, în cazul în care aceştia îndeplinesc condiţiile de a beneficia de scutirea respectivă;
- distincţii în baza cărora se solicită admiterea fără susţinerea probelor de concurs/fără taxe de școlarizare (conform ordinelor de ministru şi Art. 23 al prezentului regulament) sau admiterea pentru a urma cursurile unui al doilea domeniu/program de studii, fără taxe de şcolarizare;
- cetăţenii Republicii Moldova (dacă doresc să concureze pe locurile cu taxă) vor depune, atât copia pașaportului, cât și a cărții de identitate moldovenești;
- chitanţa pentru taxa de admitere, achitată la casieria Universităţii;
Documentele menționate la alin a) – c) și e) – j) vor fi încărcate scanat, cu următoarea excepție: - punctul j. dacă taxa de admitere se achită electronic, prin platforma de admitere. Pentru oricare alt mod de plată, dovada plății se va încărca pe platforma de admitere.
Prezentarea actelor în original, pentru certificarea documentelor încărcate online se va face la sediile facultăților, la confirmarea locului ocupat prin concurs. Secretariatul facultății certifică, sub semnătură, conformitatea cu originalul a copiilor ataşate la dosarul de admitere.
După încheierea perioadei de înscriere opţiunile, ordinea acestora, precum şi alte informaţii din fişa de înscriere nu pot fi modificate.
Informații: 0234.516345.