Conferința finală a proiectului ModernInfraStud@UBc coordonat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău
Luni, 11 decembrie 2023, a avut loc conferința de închidere a proiectului CNFIS-FDI-0138 „Spații de formare modernizate pentru învățământ superior de calitate la UBc” (ModernInfraStud@UBc), eveniment la care au fost prezenți peste 100 de participanți.
„Proiectul a contribuit la optimizarea procesului de formare, cât și la creșterea nivelului de reziliență și succes profesional al viitorilor absolvenți. Prin această abordare a continuat demersurile realizate prin proiectele FDI anterioare, implementate la UBc, în acest domeniu. Efectele generate vor conduce la creșterea stării de bine și a unei vieți de calitate pentru studenții UBc. Au fost modernizate 2 baze de practică pentru studenți folosite pentru pregătirea profesională, dar și pentru activități ce vor contribui la starea de bine pentru cel puțin 300 studenți din UBc. De asemenea, a fost conceput un set de instrumente practice, inclusiv aplicații care să permită creșterea calității vieții și a echilibrului ocupațional pentru cel puțin 300 studenți ai UBc în contextul formării profesionale. Studenții vor avea acces la instrumente digitalizate, ce pot fi personalizate, astfel încât să adopte un stil de viată sănătos”, a declarat Conf. univ. dr. Marinela RAȚĂ, Director de proiect.
În perioada aprilie-iunie s-a creat un instrument de screening, în format digital, pentru identificarea dificultăților de ordin ocupațional, emoțional și fizic ale studenților UBc. Instrumentul a fost pus la dispoziția a 327 de studenți în luna noiembrie pe platforma Microsoft Teams a Universității.
S-a realizat o aplicație „EChivita”, disponibilă pe pagina proiectului (https://mis.ub.ro/), care să permită accesul facil la instrumente cu ajutorul cărora să fie autoevaluată calitatea vieții și a echilibrului ocupațional, în perioada aprilie-iunie. Această aplicație a fost testată și îmbunătățită permanent astfel încât să fie funcțională și utilă studenților UBc, dar și publicului general, începând din luna iunie până în noiembrie. S-a elaborat un toolkit multidimensional care să conțină resurse pentru desfășurarea de activități fizice, psihologice și ocupaționale, resurse pentru activități profilactice și corectiv-recuperatorii pentru studenții din grupul țintă, în perioada iunie-octombrie, pus la dispoziția studenților în noiembrie pe platforma Microsoft Teams.
O altă activitate a constat în realizarea unui hub cu resurse pentru activități practice și de cercetare. Pe toată perioada de implementare a proiectului s-au integrat elemente de evaluare, proiectare și intervenție, resurse adiacente, s-au creat bazele de date cu rezultatele obținute în urma procesului de screening și a intervențiilor, s-a introdus setul de instrumente incluse în toolkit, s-a creat un folder cu resurse bibliografice și video.
Au fost formați 15 profesori din perspectiva human centred design în cadrul unui atelier de lucru și 40 studenți pentru a dobândi competențe specifice intervențiilor multidisciplinare, interprofesionale și personale, în 2 ateliere de lucru. În luna noiembrie s-au identificat 40 studenți din GT ca având dezechilibre ocupaționale, fizice sau emoționale care au beneficiat de evaluare individualizată. În urma activității de evaluare, în noiembrie, s-au elaborat și aplicat 40 planuri de intervenție personalizată, desfășurându-se activități practice adaptate particularităților de grup.
Toate aceste activități întreprinse vor asigura condiții de infrastructură moderne, precum și dotarea cu materiale necesare în vederea creșterii calității condițiilor de studiu și de cercetare.